"Maradjanak a szivedben azok az igék, amelyeket ma parancsolok neked. Ismételgesd azokat fiaid előtt, és beszélj azokról, akár a házadban vagy, akár úton jársz, akár lefekszel, akár fölkelsz." 5 Mózes 6:6-7

péntek, szeptember 03, 2010

Palócleves

Hozzávalók: 

- kb. 40 dkb disznóhusi, de lehet pulykából vagy bármilyen más húsból is késziteni
- 1 kisebb hagyma apróra vágva
- 3 gerezd fokhagyma szintén apróra vágva
- 1 nagy répa (vagy több picurka :-) nem túl kicsi darabokra vágva
- 1 fehérrépa szintén nem túl kicsi darabokra vágva
- 1 konzerv zöldbab
- 1 liter húsleves, vagy viz+húsleveskocka
- 2 nagy evőkanál tejföl (én kicsit többet tettem bele)
-só, bors, pirospaprika, őrölt kömény, babérlevél







Hagymát kis olajban megpiritottam. Beletettem a kockára vágott husi-musit, fehéredésig kevergettem, megsóztam, borsoztam, köményt beletettem, majd pirospaprika és a fokhagyma is belekerült. Felengedtem annyi vizzel, hogy éppen ellepje. Lefedve kb. 20 percig pároltam.
Ezután beletettem a babérleveleket, zöldséget, répát (ezek mind-mind a kertecskémből származnak), majd addig főztem mig minden szép puha nem lett. Ja igen, és ez a recept nem irt krumplit , de én azt is tettem bele. Kettőt egészen pontosan. Szép kis kockákra szeletelve.
Mikor minden puha lett, belekevertem a tejfölt, és felengedtem azzal a bizonyos 1 liternyi húslevessel. Felforraltam, hozzáadtam a zöldbabot, még egy kis vegetát rászórtam és még kb. 10 percig rotyogtattam.


És ime ez lett belőle. Nem is tudom mikor ettem palóclevest utóljára , de a napokban rábukkantam erre a receptre és gondoltam kipróbálom. Nagyon fincsi lett még Noah is evett belőle. Az pedig nagy szó. Tegnap csináltam (én vacsira természetesen ezt ettem) és ma ebédre ettük a rizs meg a husi előtt és Noah meg a picurka is úgy nyelték, hogy csak na.  Persze az is lehet, hogy csak nagyon éhesek voltak. :-)
Nekem ma még jobban izlett mint tegnap.

2 megjegyzés:

Ági írta...

Hát én ezt sajnos meg fogom csinálni, mégpedig azt hiszem, holnap ebédre. Kösz a tippet!

Gabi írta...

Hát én is rettentően sajnálom Ágnes, nem fogsz csalódni megigérem!!