"Maradjanak a szivedben azok az igék, amelyeket ma parancsolok neked. Ismételgesd azokat fiaid előtt, és beszélj azokról, akár a házadban vagy, akár úton jársz, akár lefekszel, akár fölkelsz." 5 Mózes 6:6-7

csütörtök, október 11, 2007

Két dolog is foglalkoztat ma reggel. Az egyik az, hogy gondoltam egyet és megpróbáltom/tam megtanulni egy verset a Bibliából. Nekilódultam tehát, és elkezdtem olvasni a Filippi levél 4:8-at. Gondolom ez sokatok számára ismerős vers, sokat mondó, bátoritó, elgondolkodtató...de mégis, - és lehet, hogy ezért most aztán jól meglesz a véleményetek rólam :-) -, úgy érzem mintha az angol Bibliában, vagy hát hogy is mondjam, az angol nyelvben valahogy sokkal egyértelműbb, átérezhetőbb, alkalmazhatóbban fogalmaz. Ime tehát a bizonyos rész magyarul és angolul:

"Egyébként pedig testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhirű, ha valami nemes és dicséretes, azt vegyétek figyelembe."

"Finally , brothers, whatever is true, whatever is noble, whatever is right, whatever is pure, whatever is lovely, whatever is admirable-if anything is excellent or praiseworthy-think about such things."

Valahogy ebből az utóbbiból könnyebben felfogható, hogy mennyire fontos a gondolatainkat kordában tartani, hogy mennyire fontos az, hogy miken gondolkozunk...hogy merre irányitjuk a figyelmünket...Vélemény??

A másik dolog ami egy ici-picikét félelemmel töltött el ma reggel, hogy én ugyebár általában 6:30-kor kelek. Namármost, december 6.-án 6:45-kor indul a gépünk innen Boise-ból :-))) Noah általában 7:30-8 körül ébred, ami azt jelenti, hogy fel kell majd keltenem jóóóó korán, de nekem fel kell kelnem méééég korábban, elkészülni, aztán kint lenni legalább 1 órával indulás előtt a reptéren...ami 5:45-öt jelent...ez pedig még korábbi ébredést jelent:-)). Gondoljátok akkor, hogy sem anyuka, sem Noah nem lesz kellően nyűgös...:-))
Na jó csak mosolygok ezen, meg ezerrel imádkozom, tudom, hogy az a nap erről fog szólni, és igen igen tudom, teljesen felesleges már most szétaggódnom magam.

1 megjegyzés:

Ági írta...

Szerintem, ha a Bibliából mást nem is, csak ezt az egy verset tudnánk legalább mi keresztények alkalmazni, már a mennyhez közeli lenne itt élni a földön. Biztos vagyok benne, hogy még a gonosz gondolatoknak is van káros hatása, nem csak a kimondott szavaknak. Ráadásul amig nem tiszták a gondolataink, nem is fogunk tudni pozitiv dolgokat mondani. Legalábbis én sokszor elbukom. Nekem is meg kéne tanulnom ezt az igerészt, kösz a tippet.