"Maradjanak a szivedben azok az igék, amelyeket ma parancsolok neked. Ismételgesd azokat fiaid előtt, és beszélj azokról, akár a házadban vagy, akár úton jársz, akár lefekszel, akár fölkelsz." 5 Mózes 6:6-7

szombat, december 01, 2007

Az történt, hogy álltam a sorban a pénztárnál és megláttam egy újságot, aminek az a cime, hogy karácsonyi sütögetés, vagy valami ilyesmi. Gondolhatjátok, hogy gyorsan belelapoztam, és mivel benne volt egy fahéjas csiga receptje is, hát az újság a kosaramban landolt. Hosszas gondolkodás után tegnap megsütöttem a fahéjas csodát. Csodának kell, hogy nevezzem, mert végtelenül egyszerű volt és nagyon finom lett. Van nekem ugyanis egy fahéjas csiga receptem és akárhányszor próbálkoztam vele, a tésztája sosem kelt meg kellőképpen és mindig olyan kicsit keményre sikeredett sütéskor. Na szóval, itt van bizonyitéknak néhány kép, hogy ne csak a levegőbe beszéljek:


Ez a két első kép akkor készült amiután állni hagytam őket addig a bizonyos 20-30 percig.


Azt ne kérdezzétek miért ilyen kerek dologba tettem őket, de szerintem igy olyan kis mókásak lettek.
Aztán persze itt van a csoda recept, hogyha valaki próbálkozni szeretne (megpróbálom hűen visszaadni a részleteket, nehogy azt mondjátok, hogy valami nem stimmelt a csiga-bigátokkal):

Elkészités idő: 45 perc
Kelesztés: 1 óra + 30 perc
Sütési idő: 20 perc
Sütő: 375 F

Hozzávalók:
4 3/4 - 5 1/4 pohárka liszt
1 csomag száritott élesztő (ez azt hiszem otthon is 7 grammos)
1 pohárka tej
1/3 pohárka vaj
1/3 pohárka cukor
1/2 teáskanál só
3 tojás
3 kanál olvasztott vaj
2/3 pohárka cukor
2 teáskanál fahéj

1.
Összekeverünk 2 1/4 pohárka lisztet az élesztővel. Inci-pincurka lábosban felmelegitjük a tejet a vajjal és a cukorral de nem forraljuk, csak jó meleg legyen. Ezt a huncutságot hozzáadjuk a lisztes huncutsághoz, plussz a 3 tojást. Fogjuk a mixerünket és 30 másodpercig alacsony fokozaton összemaszáljuk, majd 3 hosszú percig, már nagyobb fokozaton kevergetjük a tésztánkat. Ezután fakanállal beleforgatunk a fennmaradó lisztünkből annyit amennyit csak enged.

2.
Kivesszük a tésztánkat a tálból és jól meggyurmáljuk kb. 3-5 percen keresztül majd a gyurmálás végén kis gombócot formálunk belőle és egy kicsit olajjal körbekent tálba tesszük és letakarva, meleg helyen kb. 1 órán keresztül állni hagyjuk. Állás közben pedig néha-néha bekukucskálunk a paplankák alá...na jó ezt nem irja a recept :-)

3.
Szóval 1 óra alatt gyönyörűen megkelt a tésztácskánk, úgyhogy fogjuk magunkat és kigurgulázzuk a tálkából, kicsit összenyomkodjuk, és letakarva 10 percig állni hagyjuk. Közben itt a receptem felhivja a figyelmünket, hogy vajazzunk ki egy 9x1 1/2 incsnyi kerek tálkát, vagyis kettőt mond, mert azt is mondja, hogy vágjuk kettőbe a gombócunkat.

Én nem vágtam kettőbe, csak szépen kinyújtottam kb. fél centi vastagságúra, megkentem a tésztát az olvasztott vajjal és jól megszórtam a fahéjas-cukros egyvelegemmel.
Aztán itt olyat mondott a receptem a felvágással kapcsolatban, hogy azt gyorsan ki kellett próbálnom. Azt ajánlotta, hogy késsel való felvágás helyett, fogjak egy darab fogselymet (!!) és azt a kis csiga alá téve, majd a csiga fölött ellentétes irányba húzva vágjam fel. Hát mondhatom, hogy ez egy nagyon jó ötlet, ugyanis kipróbáltam és gyönyörűen felszeli a csigát ez a fogselyem.
Aztán szépen beletettem őket a kivajazott tepsibe - közben rájöttem miért is tettem kerek tepsibe őket - és letakarva állni hagytam kb. 20-30 percig.
4.
A sütőt közben előmelegitettem és ha jól emlékszem nem is kellett egészen 20 percig sütnöm, kb. 18 volt vagy valami ilyesmi.


Ennyi a történet, és a bizonyitékok ott vannak feljebb, úgyhogy én csak azt tudom mondani, hogy érdemes kipróbálni, mert ennek a csigának olyan omlós a tésztája, hogy csak nnnnaaa.

5 megjegyzés:

Ági írta...

Hú ez nagyon gusztusosan néz ki, meg is fogom próbálni. Én is láttam ezt az újságot a pénztárnál, de úgy hiszem meg kell majd jobban vizsgálnom. Ha van még képed Nórikáról, tessék megosztani a webközönséggel.

liv írta...

Nagyon guszták! Jó ez a sütőizé-forma. Szilikon?

Gabi írta...

Köszi!
Nem szilikon hanem egyszerű fém forma.

andi írta...

Szia Gabi!

Király, hogy ezt föltetted, már én is próbáltam ilyet sütni, de szétesett a tészta. Ezt mindenképpen kipróbálom, mert azóta is keresek egy tutibiztos receptet! Fú, reggeli kávé mellé ez nem lesz semmi! Hamm!

m+m írta...

Nagyon szép a süti, én is ki fogom próbálni! :) És köszi, hogy olvasod a blogunkat és még kommentálsz is! :))
Nagyon jó utat nektek!
Melinda