"Maradjanak a szivedben azok az igék, amelyeket ma parancsolok neked. Ismételgesd azokat fiaid előtt, és beszélj azokról, akár a házadban vagy, akár úton jársz, akár lefekszel, akár fölkelsz." 5 Mózes 6:6-7

kedd, szeptember 11, 2007

Meg kell, hogy osszam veletek a jó hirt!! Tegnap megérkezett a várva várt pénz, és eddig nagyon úgy tűnik, hogy az előre meghatározott napon - csütörtökön - irjuk alá a szerződéseket, ami azt jelenti, hogy hétvégén már költözhetünk is!! Most akkor mondjam az, hogy Isten időzitése már megint tökéletes volt...
El sem tudom hinni, hogy most akkor ez tényleg velünk történik...hihetetlen. Nagyon örülünk és totál izgatottak vagyunk ezzel az egész dologgal kapcsolatban.

Egy pár szó Noah-ról:
Ahogy korábban is irtam, Noah teljesen hősiesen viselkedik ebben az egész nagy káoszban...mostmár azt hiszem egy hónapja, hogy kiköltöztünk és azóta már két helyen laktunk!! Bár tegnap egy kicsit nehéz napja volt, azért alapvetően azt kell, hogy mondjam, hogy nagyon büszke vagyok rá. Kiváncsi vagyok, hogy fogja viselni ezt az utolsó költözést :-). Már mondtam neki, hogy a hétvégén megint költözünk, és hogy most már ott fogunk maradni és nem megyünk tovább onnan és, hogy lesz saját szobája stb. Mindig nagyon figyelmesen hallgat, mintha értené.
Kidobja a szemetet, és sokszor megtapsolja magát, hogy milyen ügyes volt. Hát igen, én szoktam tapsikolni néha, hogyha valami nagggyon szupert csinált. Többnyire felteszi a dolgokat az asztalra, hogyha kérem. Van, hogy felteszi-leveszi-felteszi-leveszi. Egyre többet próbál a kis villájával eszegetni és annak is rettentően örül, hogyha sikerül. Mostmár többet használja a jobb kezét is.
Nem mindig áll meg, hogyha kérem. Volt már, hogy megállt és elkezdett kis lépéseket tenni - természetesen a másik irányba - és közben engem figyelt, hogy mit reagálok. Sokszor ha hivom, elrohan a másik irányba :-) na azt mondja meg valaki, hogy mi a "varázsige" arra, hogy odajöjjön ha hivom...
Sokféle hangot tud már utánozni. Hmmm mit is....próbálja utánozni a repülőt (brrrrrr), vonatot (hú -húúúúú), bocit (búúúú), barikát (eeee), meg persze még rengeteg mást de most ennyi jutott eszembe. A könyveiben szinte mindent megtalál amit kérdezünk tőle (lufi, virág, baba, autó, állatok, madár, labda stb.) Magyarul nagyjából ezeket tudja mondani: baba, te(tej), mama de azt csak akkor hogyha nagyon akarja :-), ma az ollót próbálgatta mondani egy egyszerű ó betűvel, aztán mindig próbálok gondolkodni valami egyszerű magyar szón...az angolban olyan sok egyszerűbb szó van (mondom is mindig a G-nek, hogy milyen "primitiv" az angol-persze csak viccből mondom ám) mert sokkal több egyszerű szó van. Ezeket próbálja mondani Noah: night-night (ná-ná), daddy (dedde)...na ez nem sok, de most hirtelen nem jut eszembe több :-)
Tegnap találkoztam egy barátnőmmel aki spanyolul beszél a gyerekeivel. Ő is azt vette észre, hogy mixelik a spanyolt az angollal. Mindig azt használják ami könnyebb. Itt csak a kb. Noah korú gyerekről beszélek, van neki egy 6 éves akivel csak hébe-hóba beszélt spanyolul amikor kicsit volt. Ő is ért mindent de nem nagyon akar beszélni spanyolul. A pici - aki pár hónappal idősebb Noah-nál - Ő csinálja ezt a mixelést, amit Noah-nál is észrevettem.
Tegnap este voltam a Keepers of the Home bibliaórán és ott pont gyereknevelés témába csaptunk bele. Jegyzeteket ismét tudok küldeni minden kedves érdeklődőnek...bár még nem kaptam meg őket e-mailben...de előbb vagy utóbb talán, de idefognak érni.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe.


8 megjegyzés:

márta írta...

Én kérek szépen jegyzetet:) Éééés, szerintem, ha azt akarod, hogy Noah hozzád menjen, mondjad neki: Noah, menjél arra (ellenkező irányba) !

Ági írta...

Engem se hagyj ki a jegyzet osztásból, főleg, hogy gyereket nevelünk téma van. Tök jó ez a ház dolog, el sem hiszem, hogy saját házatok lesz.

liv írta...

nekem is küldj a vidalivia kukac gmail pont com-ra! és a tortilla receptet is, ha lehet...
nagy gratula a házhoz megint és még mindig, folyamatosan!!!

csillag írta...

én is örülök, hogy végre a saját házatokba költözhettek:)

Gabi írta...

hahó lányok, a jegyzetes emailt még nem kaptam meg...de majd küldöm :-), Lili melyik tortilla receptre gondolsz?

szia csillag, hát te ki vagy:-) ? Örülök, hogy itt vagy!

csillag írta...

én Mártának az uncsija vagyok, Erdélyből:D

márta írta...

Igen Gabi, Eszter az én rokonom, valószínűleg látta, milyen okosakat kommentelsz nálam, aztán ideszokott Hozzád :) Amúgy meg én is ideszoktam Hozzád annak idején, amikor egyszer Lili linkjeiről egyszer idekattintottam. Én meg úgy találtam oda a Zimonyiékhoz, hogy egyszer keresztény blogot kerestem a Google-n, és őket adta ki, és akkor meg odaszoktam hozzájuk. Így kerek a történet :)

Gabi írta...

Hát akkor most már tudom ki kicsoda :-) Légy üdvözölve csillag itt a summey blogon!
Én is olvasom a tiédet ám!!!